Zo maak je gezonde keuzes als je uit eten gaat. TIP!

Zo maak je gezonde keuzes als je uit eten gaat. TIP!

29 mei 2016 0 Door Tis Wat

Vraag of de dressing of saus apart mag
Zo kun je zelf bepalen hoeveel calorieën je over je eten giet. In de sausjes en dressings zitten vaak de dingen die je wilt vermijden, zoals onnodige calorieën.

Kies rood boven wit
Niet alleen de wijn, maar ook de sauzen. Er zit vaak room in witte saus, rode sauzen zijn meestal gemaakt op basis van tomaten.

Gegrild vlees is de beste optie
Het is klaargemaakt zonder olie of boter en het smaakt ook veel lekkerder. Eet je liever vis, kies dan gekookt, gebakken of gestoomd. Als je de bijgerechten kunt kiezen, neem een salade. En geen frietjes.

Deel het toetje
Als je écht niet weg kunt zonder dat lekkere cheesecake, crème brûlée of lava brownie, deel het dan met je vrienden aan tafel. Je zit vaak toch al vol voor een heel toetje, het is daarom ideaal als iedereen een paar vorkjes meeprikt voor de smaak. En je kunt natuurlijk ook gaan voor vers fruit als toetje, zonder slagroom natuurlijk.

Bron: Beautify

Vond je dit ook leuk? Deel dit dan met al je vrienden!

Pagina's: 1 2 3